Retningslinjer for refusjon og retur

Retur av vare

Hvordan returnerer jeg en vare? 

Bruk angrerettsskjemaet vedlagt i ordrebekreftelsen på mail, fyll det ut og legg ved postsendingen som sendes i retur til oss. 

Varen må være ubrukt og leveres tilbake i samme forpakning og stand som den ble kjøpt. 

Varen blir kreditert ved mottak hos oss, og tilbakebetaling skjer innen 2–3 virkedager, til samme konto som du ble belastet ved kjøp. 

Har dere fri frakt på varer? 

Ja, alle bestillinger over kr. 1500,- sendes fraktfritt til deg som kunde. Ved frakt av sykler og ski kan frakt allikevel tilkomme. 

Bestillinger under kr. 1500,- belastes med frakt. 

Har dere fri frakt på retur av varer?

Nei, kjøper må selv betale frakt ved retur av varer til oss. 

Bytting av vare

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til firma@gamletorvetsport.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per e-post når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: Varen det byttes til, må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på firma@gamletorvetsport.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes snarest mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Reklamasjon

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Gamletorvet Sports regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Handlekurv
Skroll til toppen