gamletorvetsport.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.
Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt på firma@gamletorvetsport.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.
En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.
Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.
Sikkerhet
Gamletorvet Sport tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra anerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under Personvern. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på firma@gamletorvetsport.no.
Retur & Reklamasjon
Ønsker du å returnere en vare? Slik gjør du:
Fyll ut angrerettskjemaet du har fått på mail ved bestilling av varen, og gi oss beskjed på firma@gamletorvetsport.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
Send pakken tilbake til oss, adressen finner du på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer. Du betaler selv frakten ved retur av varer til oss.
Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.
Av hygieniske årsaker kan ikke badetøy og undertøy returneres, se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på firma@gamletorvetsport.no dersom du har spørsmål.
Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Kilde: Forbrukerombudet
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til firma@gamletorvetsport.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per e-post når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.
Merk: Varen det byttes til, må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.
Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.
Ta alltid kontakt med oss på firma@gamletorvetsport.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes snarest mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Gamletorvet Sports regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottok varen i retur.
Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.
Kilde: Forbrukerombudet
Du ser hvilke størrelser og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Velg produktet du ønsker, og evnt. størrelse/farge, klikk så "legg i handlekurv". Følg stegene videre i handlekurven. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på firma@gamletorvetsport.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.
Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.
Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss så fort som mulig per telefon eller e-post. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.
Merverdiavgift på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har MVA-fritak, må ta kontakt på firma@gamletorvetsport.no vedrørende dette.
Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.
Du kan velge mellom betalingskort, eller Klarna faktura som betalingsmetode.
For å bestille varer hos gamletorvetsport.no må du ha fylt 15 år, eller ha skriftlig godkjenning fra en foresatt. gamletorvetsport.no kan uten forvarsel kansellere bestillinger som ikke oppfyller disse kravene og som en konsekvens utestenge brukere på ubestemt tid.
Når du velger faktura («Betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Klarna som håndterer dette. Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45,- og renten er på 22%.
Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.
Velg betaling med Klarna «Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Klarna, kan Klarna gjennomføre en kredittsjekk på deg. Dette vil du bli varslet om i etterkant. Du skal innen 14 dager motta en faktura enten per post, eller per e-post, til den adressen eller e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 70,00 kr og en forsinkelsesrente på 8,50%. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Klarna. Kontaktinformasjon finner du på https://klarna.com/no/support.
Klarna er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.
Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte på gamletorvetsport.no, må koden tilføyes og aktiveres i din «handlevogn».
Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag).
Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant. Rabattkode kan ikke benyttes ved kjøp av elektronikk eller el-sykler, eller allerede nedsatte varer.
For å opprette en kundekonto hos gamletorvetsport.no, klikk på «registrer deg« øverst i menyen, fyll inn nødvendig kontaktinformasjon, velg et personlig passord og trykk fortsett. Du har da opprettet din egen kundekonto, hvor du får oversikt over alle tidligere og aktive ordre, og du kan kjapt og enkelt gjennomføre kjøp på nettsiden vår.
For å se aktive og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. Har du spørsmål rundt din ordre, send oss en e-post på firma@gamletorvetsport.no.